i

CHINA MEDIA BULLETIN

A weekly update of press freedom and censorship news
related to the People’s Republic of China

Issue No. 45: February 2, 2012
Headlines

Media pressure forces state concessions on air quality
witter unveils location-based censorship, netizens react

oogle thrives in China despite search engine pullout

RO\ EN R\ WL\ W\ 8

T
G
Hacking of Canadian law firms traced to China
U

.S. paper examines Taiwan’s pro-China media owner

BROADCAST / PRINT MEDIA NEWS

? : : . .
v Media pressure forces state concessions on air quality

On February 1, under pressure from both traditional and online media, Beijing’s Municipal
Environmental Protection Bureau promised to set up 30 monitoring stations by the end of 2012 to
inform the public of the capital’s air quality, including readings on the most dangerous particle size,
known as PM 2.5. Beginning in May 2011, a group of netizens in Beijing, Shanghai, and Guangzhou
bought their own measurement devices and initiated daily reporting of pollution online. As the data
was no longer secret, the government’s environmental propaganda, including the claim that Beijing
had experienced 286 “blue-sky days” in 2011, faced harsh criticism online (see CMB No. 42).
Traditional media also took up the cause. The Beijing-based liberal magazine Cuazxin cited the U.S.
embassy’s data on air pollution in the city and demanded an explanation for the discrepancy with
official figures. Even the state-run China Daily quoted experts who raised concerns about the levels
of PM 2.5 particles in the air. A January 30 blog post by the New York—based Committee to Protect
Journalists (CPJ) described the media activism on the issue and noted other examples of press
exposés that had an impact on Chinese government policy over the years, despite strict state
censorship. However, even when journalists succeed in pressuring the government, they have often

www.freedomhouse.org



http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-42

paid a high price, facing dismissal or jail time after triggering scandals through their reporting (see
CMB No. 30).

e Committee to Protect Journalists 1/30/2012: Chinese press has impact, against the
odds
e New York Times1/27/2012: Activists crack China’s wall of denial about air pollution

o China Daily2/1/2012: Beijing to set up PM 2.5 monitoring stations

'é Exiled journalist decries ‘hooliganization’ of political system

In an interview with the New York Review of Books posted on January 27, veteran editor and
commentator Chang Ping, who is now living with his wife and daughter in Germany at a refuge
house for persecuted writers, said that “democracy is a way to bring justice” to Chinese society.
Previously an editor at the liberally oriented Guangdong newspaper Southern Metropolis Daily, Chang
was demoted over his articles about the 2008 uprisings in Tibet. He was later forced to quit in
January 2011. Speaking as a victim of the ongoing media crackdown in China, he said the authorities
“just arrest people and throw them in jail or mental asylums” without regard for the rule of law. He
characterized such practices as part of the gradual “hooliganization of the political system” over the
past decade. Chang seemed optimistic about iSun Affairs, a Hong Kong-based independent
magazine for which he currently works as an editor. The magazine has been able to cover sensitive
topics including jailed Nobel laureate Liu Xiaobo, press freedom in China, and independent
candidates running for local office. However, Chang acknowledged that influence from the
mainland may be responsible for the fact that Hong Kong’s immigration authorities have neither
approved nor rejected his work visa application since he filed it in March 2011 (see CMB No. 41).
Chang was one of eight activists whose names China Media Bulletin editors checked in a July 2011
censorship test, finding that search results for his name on the popular Sina Weibo microblogging
service were removed under pressure from the authorities (see CMB No. 29).

e New York Review of Books1/27/2012: Is democracy Chinese? An interview with
journalist Chang Ping

¢

v State media pile on Human Rights Watch after critical report

State media have expressed outrage over the China section of an annual report published on January
22 by New York—based Human Rights Watch (HRW). Nicholas Bequelin, HRW’s senior Asia
researcher, noted on his Twitter microblog account on January 30 that the state-run newspapers
People’s Daily and China Daily had published 10 articles on his organization in the week since the
report’s release. An op-ed article in China Daily accused HRW of using double standards and
showing political bias. Pegple’s Daily wrote that “Western anxieties” over China’s economic progress

\\“\\“\\‘.ﬁx‘cd(>mh(msc.()rg



http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-30#leading
http://cpj.org/blog/2012/01/chinese-press-has-impact-against-the-odds.php
http://cpj.org/blog/2012/01/chinese-press-has-impact-against-the-odds.php
http://www.nytimes.com/2012/01/28/world/asia/internet-criticism-pushes-china-to-act-on-air-pollution.html
http://www.chinadaily.com.cn/usa/china/2012-02/01/content_14520620.htm
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-41
http://freedomhouse.org/sites/default/files/inline_images/Cyberdisappearance%20in%20Action_special_feature-FINAL_0.pdf
http://www.nybooks.com/blogs/nyrblog/2012/jan/27/is-democracy-chinese-chang-ping-interview/
http://www.nybooks.com/blogs/nyrblog/2012/jan/27/is-democracy-chinese-chang-ping-interview/

motivated criticism of the country’s rights record. Other People’s Daily articles sought to specifically
refute HRW’s assessment of Chinese government policy in Tibet and its criticism of the Chinese
judicial system. The Chinese government usually avoids drawing public attention to the work of
groups like HRW, whose website (including the new report) is blocked in China. In April 2011,
China’s State Council Information Office released a report on human rights in the United States, in
an apparent tit-for-tat response to the U.S. State Department’s annual human rights reports on
virtually every country in the world. The Chinese report said the United States had “turned a blind
eye to its own terrible human rights situation and seldom mentioned it,” but roughly 80 percent of
the sources cited in the document were U.S. media outlets, websites, government entities, and
nongovernmental organizations—notably including HRW (see CMB No. 19).

¢ Human Rights Watch 1/22/2012: Country summary: China
e People’s Daily1/29/2012: Human rights accusations mere slander
e Xinhua 1/29/2012: Tibetan relocation claims condemned

o China Digital Times 1/31/2012: State media responds to rights report

I~ . . . .
g Jailed writer tried for provocative poem

Zhejiang-based writer Zhu Yufu, one of several authors and online dissidents who received harsh
prison terms or formal charges during the holiday season, was tried for subversion in Hangzhou on
January 31 (see CMB No. 44). He had been arrested in April 2011 over a poem entitled “It’s Time,”
in which he alluded to the Arab Spring and called for Chinese people to defend their rights. Zhu
denied the charges in his January 16 indictment, saying he had only shared the poem with friends
rather than posting it on discussion forums. The court said more time was needed to verify the
evidence, according to Zhu's lawyer, Li Dunyong, though a verdict was expected by mid-February.
Li said prosecutors cited messages Zhu had sent via the online chat service Skype, which is popular
among Chinese activists; police had seized Zhu’s computer, which contained his contacts and
passwords. Zhu’s wife, who attended the trial with their son, expressed concern that he could face a
prison term of nine years or longer, as had other dissident writers in recent weeks. In many cases,
restrictions have also been imposed on family members of dissidents. On January 25, the daughter
of jailed activist lawyer Ni Yulan—who was tried on December 29 but is also awaiting a verdict—
was barred from traveling to the Netherlands to accept a Dutch human rights prize on her mother’s
behalf, and later complained of police harassment.

e Associated Press 1/31/2012: Chinese dissident writer tried for inciting subversion; no
immediate verdict

e Reuters 1/31/2012: Chinese activist on trial over Skype poem

e Deutsche Presse-Agentur 1/31/2012: China tries veteran dissident over ‘subversive’

poem
e Agence France-Presse 1/31/2012: Daughter of China activist says barred from taking

prize

\\“\\“\\‘.ﬁx‘cd(>mh(msc.()rg



http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-19
http://www.hrw.org/world-report-2012/world-report-2012-china
http://www.globaltimes.cn/NEWS/tabid/99/ID/693629/Human-rights-accusations-mere-slander.aspx
http://www.globaltimes.cn/NEWS/tabid/99/ID/693569/Tibetan-relocation-claims-condemned.aspx
http://chinadigitaltimes.net/2012/01/state-media-responds-to-rights-report/
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-44#Writer
http://www.washingtonpost.com/world/asia-pacific/chinese-dissident-writer-tried-for-inciting-subversion-no-immediate-verdict/2012/01/31/gIQA8OI0dQ_story.html
http://www.washingtonpost.com/world/asia-pacific/chinese-dissident-writer-tried-for-inciting-subversion-no-immediate-verdict/2012/01/31/gIQA8OI0dQ_story.html
http://www.telegraph.co.uk/technology/news/9051157/Chinese-activist-on-trial-over-Skype-poem.html
http://news.monstersandcritics.com/asiapacific/news/article_1688249.php/China-tries-veteran-dissident-over-subversive-poem
http://news.monstersandcritics.com/asiapacific/news/article_1688249.php/China-tries-veteran-dissident-over-subversive-poem
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5jKuoHV4NiVG9gysEC0_BFQuXwnjg?docId=CNG.b7e612260bd11fa8fdc64799f174ea2e.81
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5jKuoHV4NiVG9gysEC0_BFQuXwnjg?docId=CNG.b7e612260bd11fa8fdc64799f174ea2e.81

NEW MEDIA / TECHNOLOGY NEWS

¢

v Twitter unveils location-based censorship, netizens react

On January 26, the U.S.-based microblogging service Twitter announced that “starting today, we
give ourselves the ability to reactively withhold content from users in a specific country—while
keeping it available in the rest of the world.” Netizens in China and other observers immediately
expressed concern that the company would begin complying with the Chinese government’s
censorship requirements. Its service is currently blocked in China. An article in the state-run Global
Times congratulated Twitter for finally following “pragmatic commercial rules.” Prominent Chinese
users who now gain access to Twitter through circumvention tools threatened to boycott the service
despite having limited alternatives. Prominent artist Ai Weiwel warned that “if Twitter censors, I’ll
stop tweeting.” Twitter chief executive Dick Costolo denied that the new policy’s aim was to
appease the Chinese government, saying, “I don’t think the current environment in China is one in
which we can operate.” Similarly, Twitter lawyer Alex Macgillivray told the Wa/l Street Journal that the
removal system probably was not enough to satisfy Beijing, since posts would not be prescreened.
Instead, the platform will respond to government blocking requests from different countries, notify
the targeted account’s owner, and leave the blocked postings available to users in other countries. To
ensure transparency, Twitter will also compile and publish the takedown notices on Chilling Effects,
an internet freedom advocacy website. Eva Galperin of the San Francisco—based Electronic Frontier
Foundation, a free expression advocacy group, agreed that such archives on Chilling Effects will
facilitate tracking of government censorship demands, as long as Twitter is honest and prompt
about the postings. She urged users to be vigilant and hold the company to its promises.

o Twitter 1/26/2012: Tweets still must flow

® Global Times1/30/2012: Twitter critics confuse politics with business decision

e NTDTYV 1/30/2012: Twitter announces censorship plans, Chinese netizens outraged
o  Wall Street Journal1/27/2012: What would it take to get Twitter unblocked in China?
o  Wall Street Journal1/31/2012: Twitter CEO: New policy for transparency, not

censoring
o  Wall Street Journal1/27/2012: Twitter lawyer responds to censorship controversy

e Electronic Frontier Foundation 1/27/2012: What does Twitter’s country-by-country
takedown system mean for freedom of expression?

vé Google thrives in China despite search engine pullout

In an interview with New York—based Bloomberg Television on January 23, Daniel Alegre,
president of Asia-Pacific operations for U.S. technology giant Google, said the company’s business
in China is growing and “continues to thrive” two years after a clash with the authorities over
censorship. In January 2010, Google stopped censoring its search results and began redirecting
Chinese users to its uncensored search engine in Hong Kong. Amid growing demands for
advertising services in the country, Alegre emphasized that Google “never left China and we
continue to believe in the market.” He said the company is focusing on products that are “non-

\\“\\“\\‘.1-1‘ccd(>mh()usc.()rg



http://blog.twitter.com/2012/01/tweets-still-must-flow.html
http://www.globaltimes.cn/NEWS/tabid/99/ID/693725/Twitter-critics-confuse-politics-with-business-decision.aspx
http://english.ntdtv.com/ntdtv_en/news_china/2012-01-30/twitter-announces-censorship-plans-chinese-netizens-outraged-.html
http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2012/01/27/what-would-it-take-to-get-twitter-unblocked-in-china/
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204740904577194021894304072.html
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204740904577194021894304072.html
https://www.eff.org/deeplinks/2012/01/what-does-twitter%E2%80%99s-country-country-takedown-system-mean-freedom-expression
https://www.eff.org/deeplinks/2012/01/what-does-twitter%E2%80%99s-country-country-takedown-system-mean-freedom-expression

sensitive” in China. For example, some 58 percent of smartphones in the country used Google’s
Android operating system as of November 2011. The company is in negotiations with the
government over a license to continue offering its mapping service, which, like that of its Chinese
competitor Baidu, now also presents indoor floor plans for shopping malls and other public venues.
After rumors circulated that Google’s mapping service might be shut down because it missed an
application deadline on February 1, the Bureau of Mapping and Surveying confirmed on February 2
that the company had submitted the paperwork in November 2011 and could continue offering
mapping services while the application was being processed.

® Bloomberg 1/23/2012: Google China business grows, ‘continues to thrive,” Alegre
says

® 'The Next Web: 2/1/2012: Google in talks with Chinese authorities to keep Google
Maps operational there

e M.I.C. Gadget 12/8/2011: Baidu Maps adds feature for checking interior floor plans
® Penn Olson 2/2/2012: Rumors of Google Maps death in China were indeed
exaggerated

A\ ¢

¥ Planned Facebook IPO boosts Chinese rivals’ shares

On January 27, after news broke that the popular U.S.-based social-networking website Facebook
would file for an initial public offering (IPO) in early February, shares in the Chinese social-
networking company Renren surged 26 percent to $5.25 in New York, its highest price in more than
eight months. Shares in Sina, which owns the Chinese microblogging site Sina Weibo, rose 12
percent. Analysts said the anticipated Facebook IPO has likely increased investors’ interest in other
social-networking companies, and Sina and Renren are positioned to benefit from China’s booming
online population. According to official figures released on January 23, internet users in the country
have reached 513 million, and almost half of them are microblog users (see CMB No. 44). Investors
were apparently betting that the potential of this market outweighed the risks of investing in Chinese
internet firms, including the authorities’ ongoing drive to impose stricter controls on social media
and recent concerns over accounting fraud by other U.S.-listed Chinese companies. Facebook is
currently blocked in China, leaving it accessible only via circumvention tools, since it does not
comply with government censorship directives.

e Bloomberg 1/27/2012: Chinese Internet companies jump on WSJ report of Facebook

initial offering
o  Wall Street Journal1/31/2012: Too much face for Renren

TIBET

'é Leafleting, police gunfire continue in Sichuan’s Tibetan areas

The London-based rights group Free Tibet reported that on January 26, a Tibetan youth named

\\“\\“\\‘.ﬁx‘cd(>mh(msc.()rg



http://www.bloomberg.com/news/2012-01-24/google-china-business-grows-continues-to-thrive-alegre-says.html
http://www.bloomberg.com/news/2012-01-24/google-china-business-grows-continues-to-thrive-alegre-says.html
http://thenextweb.com/google/2012/02/01/google-in-talks-with-chinese-authorities-to-keep-google-maps-operational-there
http://thenextweb.com/google/2012/02/01/google-in-talks-with-chinese-authorities-to-keep-google-maps-operational-there
http://micgadget.com/18894/baidu-maps-adds-feature-for-checking-interior-floor-plans/
http://www.penn-olson.com/2012/02/02/rumors-of-google-maps-death-in-china-were-indeed-exaggerated
http://www.penn-olson.com/2012/02/02/rumors-of-google-maps-death-in-china-were-indeed-exaggerated
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-44
http://www.bloomberg.com/news/2012-01-27/chinese-internet-companies-jump-on-wsj-report-of-facebook-initial-offering.html
http://www.bloomberg.com/news/2012-01-27/chinese-internet-companies-jump-on-wsj-report-of-facebook-initial-offering.html
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203920204577195141175028390.html

Urgen was shot dead by police in Ngaba Autonomous Prefecture, Sichuan Province. According to
Radio Free Asia, Urgen was killed during a standoff with the police as they tried to detain his
classmate, Tharpa, for distributing flyers and posters that expressed solidarity with Tibetans who had
self-immolated to protest Chinese rule. The leaflets bore Tharpa’s name and photograph and
reportedly invited the authorities to arrest him. Well over a dozen Tibetans have reportedly set
themselves on fire since March 2011, and several others have allegedly been killed in confrontations
between police and protesters in the past two weeks (see CMB No. 44). Amid an extensive security
clampdown, journalists have been unable to gain access to the region. CNN China correspondent
Stan Grant and his crew were stopped by the police on January 31 before they could reach the
Tibetan areas of Sichuan. The prominent blogger and writer Woeser has described the situation in
Tibet on her Twitter account. On January 27, she wrote about the extreme, multilayered security
measures being imposed by the authorities, including multiple checkpoints and thorough searches
for travelers.

e Radio Free Asia 1/27/2012: Town besieged after shooting

e CNN 1/31/2012: CNN crew detained amid crackdown

e Free Tibet 1/27/2012: Tibetan shot dead in Ngaba Autonomous Prefecture

e Woeser on Twitter (in Chinese)

e Phayul 1/31/2012: CNN crew detained and thrown out of restive Tibetan region

HONG KONG & MACAU

I~ .
g Government to award new TV licenses

The Hong Kong government is preparing to issue new broadcasting licenses for free-to-air
television. Currently, the only licensed outlets are Television Broadcasts (TVB) and Asia Television
(ATV), and the lack of competition has raised doubts about the diversity of news coverage in the
territory. Ricky Wong Wai-kay, who is a member of a Chinese government advisory body, heads one
of the three companies that have applied for licenses. He said he expected losses in the first three to
four years, but believes that the Hong Kong television market is big enough to support newcomers.
Existing stations earn HKS$3 billion ($386 million) a year from advertising, with the bulk going to
TVB and ATV. Decisions to grant or refuse licenses are made by the executive branch rather than
an independent body. Chief Executive Donald Tsang and the Executive Council are expected to
approve the candidates and issue the licenses within a few months. While the government-owned
Radio Television Hong Kong (RTHK) transmits its own radio content, its television programming is
carried by the commercial stations. The government has rejected proposals to transform RTHK into
an independent public station (see CMB No. 41).

e Standard1/30/2012: Free-TV hopeful in hiring spree
e South China Morning Post1/31/2012: City Telecom set for license to thrill

\\“\\“\\‘.ﬁx‘cd(>mh(msc.()rg



http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-44
http://www.rfa.org/english/news/tibet/besieged-01272012132213.html
http://www.cnn.com/2012/01/30/world/asia/china-arrest-grant/?hpt=wo_t4
http://www.freetibet.org/newsmedia/press-release-tibetan-shot-dead-ngaba-autonomous-prefecture
https://twitter.com/degewa
http://www.phayul.com/news/article.aspx?id=30781
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-41#Hong%20Kong
http://www.thestandard.com.hk/news_detail.asp?pp_cat=30&art_id=119181&sid=35235635&con_type=1
http://www.scmp.com/portal/site/SCMP/menuitem.2af62ecb329d3d7733492d9253a0a0a0/?vgnextoid=606193bf69e25310VgnVCM100000360a0a0aRCRD&ss=Hong+Kong&s=News

vé Macau holds literary festival

Macau is holding a literary festival called Script Road, scheduled to run from January 29 to February
4. The festival, organized by media magnate Ricardo Pinto, aims to bring together writers,
filmmakers, and journalists from China, Hong Kong, Macau, Taiwan, and Portugal—the former
colonial power that ruled Macau until 1999, when it was handed over to China. Among the
participants are Su Tong, who was awarded the 2009 Man Asian Literary Prize. The program
includes a panel discussion on why writers might be more important than politicians when it comes
to affecting people’s perspectives on politics. Macau, like Hong Kong, is administered under a “one
country, two systems” policy. Residents still enjoy greater political rights and civil liberties than those
on the mainland, where artistic and cultural affairs have been subjected to mounting government
control over the past year. In 2009 Macau passed new national security legislation that many feared
would limit the space for free expression. Since then, prodemocracy activists from Hong Kong have
been barred entry, though there were no reports of problems surrounding the festival.

o  Wall Street Journal1/30/2012: In Macau, a literary fest blooms among the casinos
e Script Road

BEYOND CHINA

¢

v Hacking of Canadian law firms traced to China

Bloomberg reported on January 31 that over the course of a few months beginning in September
2010, China-based hackers infiltrated several Canadian law firms and government entities as part of
a broader attempt to derail a $40 billion mining deal, in which Australia’s BHP Billiton was to
acquire Canada’s Potash Corp. of Saskatchewan. The acquisition fell through for other reasons, but
the Bloomberg article said the incident showed how law firms have become vulnerable and enticing
targets for internet-based commercial espionage. Daniel Tobok, whose security company, Digital
Wyzdom, was hired to help investigate the 2010 hacking, said data stolen from law firms can be
worth “tens of millions of dollars” and provide an unfair advantage in negotiations. According to
Tobok, China-based servers were detected in the attack, and the spyware it employed was created on
a Chinese-language keyboard. While it remains unclear who has been directing a recent surge in
cyberattacks on North American law firms, the Chinese government has denied involvement in the
BHP-Potash case.

® Businessweek 2/1/2012: China-based hackers target law firms to get secret deal data

A\ ¢

I~ . . . .
v U.S. paper examines Taiwan’s pro-China media owner

On January 21, the Washington Post ran a story profiling Taiwanese tycoon Tsai Eng-meng, owner of
Want Want rice cracker factories in China and a growing media empire in Taiwan, where his outlets
have increasingly pushed for closer ties with China. Tsai owns China Times, one of the four biggest
newspapers in Taiwan, as well as other print and digital media outlets. Since Tsai bought the China

\\“\\“\\‘.1-1‘ccd(>mh()usc.()rg



http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2012/01/30/in-macau-a-literary-fest-blooms-among-the-casinos/
http://www.thescriptroad.org/
http://www.businessweek.com/news/2012-02-01/china-based-hackers-target-law-firms-to-get-secret-deal-data.html

Times in 2008, a2 number of incidents have raised concerns about bias and editorial restrictions on
journalists. According to the Washington Post, an editor at China Times was fired after the paper
published an article that criticized a high-ranking Chinese government official as “third rate.” Tsai
responded that journalists were free to criticize, but “need to think carefully before they write” lest
they cause offense. Former employees said the paper has become sharply pro-China. Want Want’s
company brochure explains that the goal is to “promote peace and harmony across the Strait.”
Former Tiananmen Square student leader Wuer Kaixi told the Posz that after Tsai bought China
Times, he stopped receiving invitations to write columns. Tsai said he believes that reports of a
massacre at the square in 1989 were not true, remarking that after seeing the now-famous
photograph of a tank pausing before a single protester, he “realized that not that many people could
really have died.” On February 1, Tiananmen activist Wang Dan and a group of Taiwanese civil
society groups published an open letter inviting Tsai to join them in a public dialogue about the
1989 massacre, human rights in China more generally, and ways to promote professionalism and
freedom in the media.

o  Washington Post1/21/2012: Tycoon prods Taiwan closer to China

e Wang Dan’s letter to Tsai Eng-meng (in Chinese)
e Xinhua 3/15/2010 (in Chinese): Want Want CEO Tsai Eng-meng: Make the Taiwan
audience understand the real mainland

NOTABLE ANALYSIS

I~ . . .
g New Rebecca MacKinnon book examines internet freedom

In January, Basic Books published Consent of the Networked: The Worldwide Struggle for Internet Freedom by
former CNN correspondent and internet freedom expert Rebecca MacKinnon. The volume
explores the ways in which the internet and advanced web applications can be used to both expand
and restrict freedom. MacKinnon says that “it is time to stop arguing over whether the Internet
empowers people, and address the urgent question of how technology should be governed to
support the rights and liberties of users around the world.” The book contains several chapters
exploring the dynamics of censorship and resistance in China. In late January, Canada’s National Post
newspaper reprinted two excerpts—one on how the Chinese authorities force private companies to
censoft, and the other on how internet tools have empowered netizens.

e National Post1/29/2012: Inside China’s censorship machine
e  National Post1/28/2012: Rebecca MacKinnnon: China’s ‘networked

authoritarianism’
¢ Rebecca MacKinnon: Consent of the Networked: The Worldwide Struggle for
Internet Freedom
For additional information on human To subscribe or submit items, e-mail:
rights and free expression in China, see: cmb@freedomhouse.org
Freedom on the Net 2011 For archives, go to:
Freedom in the World 2011 http://www.freedomhouse.org/news/

Freedom of the Press 2010 china-media-bulletin

www.freedomhouse.org



http://www.washingtonpost.com/world/tycoon-prods-taiwan-closer-to-china/2012/01/20/gIQAhswmFQ_story.html
http://www.mediawatch.org.tw/node/1631
http://big5.xinhuanet.com/gate/big5/news.xinhuanet.com/fortune/2010-03/15/content_13173240.htm
http://big5.xinhuanet.com/gate/big5/news.xinhuanet.com/fortune/2010-03/15/content_13173240.htm
http://fullcomment.nationalpost.com/2012/01/29/rebecca-mackinnon-inside-chinas-censorship-machine
http://fullcomment.nationalpost.com/2012/01/28/rebecca-mackinnnon-chinas-networked-authoritarianism/
http://fullcomment.nationalpost.com/2012/01/28/rebecca-mackinnnon-chinas-networked-authoritarianism/
http://consentofthenetworked.com/about/
http://consentofthenetworked.com/about/
http://www.freedomhouse.org/images/File/FotN/China2011.pdf
http://freedomhouse.org/template.cfm?page=22&year=2011&country=8016
http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=22&year=2011&country=8173
mailto:cmb@freedomhouse.org

