FREED0I

o BRI P S PRy

CHINA MEDIA BULLETIN

A weekly update of press freedom and censorship news
related to the People’s Republic of China

Issue No. 58: May 17, 2012
Headlines

State media fuel nationalism in China-Philippines standoff
In online letter, party veterans urge sacking of officials

Chinese state-owned paper to launch African edition
C

hinese blogger makes cross-strait comparisons after Taiwan visit

p\ SRR\ L\ B0\ B

Perry Link, Freedom House warn against assumptions of regime stability

- %

BROADCAST / PRINT MEDIA NEWS

¢

v State media fuel nationalism in China-Philippines standoff

Rhetoric in China and the Philippines has remained heated amid a territorial standoff over the
disputed Scarborough Shoal (known in China as Huangyan Island) in the South China Sea (see CMB
No. 56). In the past two weeks, Chinese state-run media have aggressively asserted China’s
sovereignty over the area and issued warnings to the Philippines, though officials also worked to
dispel online rumors that the military was preparing for conflict. In an embarrassing slip of the
tongue during the news program 24 Howrs on May 7, China Central Television (CCTV)
anchorwoman He Jia said twice in one sentence that the Philippines, rather than Huangyan Island,
was “part of China.” The clip was soon deleted from CCTV’s website, but it remained accessible on
the domestic video-sharing website Youku, garnering over 700,000 hits and many comments
supporting the anchor’s statement. Nationalistic sentiment was further fueled by clips of reporter
Zhang Fang, of the provincially owned Shanghai Dragon Television, planting China’s flag on the
shoal’s main reef on May 9. The following day, the state-run China Daily claimed that the country
would not be afraid to fight “when necessary,” and the PI.A Daily, the official military mouthpiece,



http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-56#4

warned in a May 11 article that the Philippine government was “in the process of committing a
serious mistake.” Separately, a Chinese skincare product manufacturer sought to capitalize on the
anti-Philippines sentiment, launching a campaign on its Sina Weibo microblogging account that
asked users to post photos of themselves holding a sign that read “Huangyan Island is China’s”; it
reportedly attracted over 1,500 submissions in less than a day. Although Chinese state-run media
have a history of promoting nationalistic narratives, particularly regarding territorial disputes, some
analysts have interpreted the current aggressiveness as an attempt to divert public attention from
domestic political uncertainty linked to the recent purge of former Chongqing Communist Party
chief Bo Xilai and the upcoming Communist Party Congress in the fall (see below).

e Time5/10/2012: A Chinese TV anchor claims China owns the Philippines, as spat
heats up the South China

e CRI 5/10/2012: Chinese journalist plants flag on Huangyan Island

e Brand Channel 5/10/2012: NBA brand partner in China uses anti-Philippines Weibo
viral ad

o  Wall Street Journal 5/13/2012: China shoots down war-preparation rumors

e New York Times 5/15/2012: Inside the China-Philippines fight in the South China
Sea

e China Daily 5/10/2012: A dangerous delusion

I~ o . . . .
g Activist cases illustrate police pressure, opaque rulings

The following were among several individual cases reported over the past two weeks. The first two
convey some of the unorthodox forms of police pressure faced by online activists and their families
in China, while the third shows that decisions to free activists can be just as mysterious as decisions
to imprison them.

» Wedding interrupted: Chinese democracy advocate Qin Yongmin was harassed by police
on his wedding day, May 13, in Wuhan. The police said the gathering was an “unlawful”
assembly, and took six guests into custody for questioning. Qin had reportedly been asked
by the authorities not to turn his wedding into a “political gathering,” and several of his
friends received warnings not to attend. Qin has been closely monitored since November
2010, when he finished serving 12 years in prison for “inciting subversion of state power.”
Police warned him in February that he would face immediate detention if he went ahead
with plans to launch a political website (see CMB No. 48).

» Passport invalidated, harassment leads to miscarriage: Shandong Province netizen
Zhao Wei, who had been active in online and offline efforts to end the extralegal house
arrest of blind, self-taught lawyer Chen Guangcheng, had his passport invalidated by the
Liaocheng City Public Security Bureau on May 4. He was told that he would not be able to
apply for a new passport without government approval. Meanwhile, Yang Lanlian, the wife
of another Chen supporter, reportedly had a miscarriage on May 12 after days of police
questioning and harassment. Chen’s family, associates, and supporters have reportedly faced

\\“\\“\\‘.ﬁx‘cd(>mh(msc.()rg



http://globalspin.blogs.time.com/2012/05/10/a-chinese-tv-anchor-claims-china-owns-the-philippines-as-spat-heats-up-the-south-china-sea/?iid=ent-main-mostpop2
http://globalspin.blogs.time.com/2012/05/10/a-chinese-tv-anchor-claims-china-owns-the-philippines-as-spat-heats-up-the-south-china-sea/?iid=ent-main-mostpop2
http://english.sina.com/china/p/2012/0510/466594.html
http://www.brandchannel.com/home/post/2012/05/10/NBA-China-Anti-Philippine-Weibo-Campaign-051012.aspx
http://www.brandchannel.com/home/post/2012/05/10/NBA-China-Anti-Philippine-Weibo-Campaign-051012.aspx
http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304192704577401861069925448.html?mod=googlenews_wsj
http://rendezvous.blogs.nytimes.com/2012/05/15/oil-nationalism-and-bananas-in-the-south-china-sea
http://rendezvous.blogs.nytimes.com/2012/05/15/oil-nationalism-and-bananas-in-the-south-china-sea
http://www.china.org.cn/opinion/2012-05/10/content_25347880.htm
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-48

varying degrees of police pressure since his escape from custody and flight to the U.S.
embassy in late April (see CMB No. 57).

» Netizen released: Fujian Province netizen and rights activist You Minglei was released on
May 12 after an eight-day detention for distributing political leaflets against Communist
Party rule at universities in Jiangxi Province on April 27. He was detained on May 4 and
charged with “inciting subversion of state power,” but the criminal detention was
downgraded to administrative detention before his release, with no reported explanation.

e Ming Pao5/14/2012 (in Chinese): Activist’s wedding clamped down

e Chinese Human Rights Defenders (CHRD): China human rights briefing May 9-14,
2012

e CHRD 4/12/2012 (in Chinese): Liaocheng City invalidates Zhao Wei passport for
supporting Chen Guangcheng

NEW MEDIA / TECHNOLOGY NEWS

A\ ¢

v In online letter, party veterans urge sacking of security, propaganda officials

In an open letter dated May 4, a group of 16 retired Communist Party members from Yunnan
Province urged the removal of Zhou Yongkang, China’s internal security chief, and Liu Yunshan,
the director of the party’s Propaganda Department working under Politburo Standing Committee
member Li Changchun (see CMB No. 55). The bold and unusual letter, which included each
signatory’s name and telephone number, circulated on overseas websites and some Chinese social-
media sites beginning on May 9; relevant search terms were reportedly blocked almost immediately,
however. The letter’s authors said Zhou should be removed for supporting recently purged
Chongqing Communist Party leader Bo Xilai and his signature combination of neo-Maoist
propaganda, curbs on private enterprise, and extralegal repression of opponents, which they saw as
harking back to the traumatic Cultural Revolution period. Wu Zhibo, one of the signatories, told the
New York Times that in addition to targeting Zhou, they also mentioned Liu because he had directed
the censorship of discussions on political change and “such a person should not enter the next
Politburo.” Wu said police had visited him and other signatories, urging them not to post the letter,
but they decided to do so anyway. Zhou has been under mounting pressure since Bo’s ouster from
the Politburo in April. Recent unofficial reports indicate that he has been stripped of day-to-day
oversight of China’s massive internal security apparatus, which he has directed since 2007. A full-
page feature on “political reform” published on May 14 in the Communist Party mouthpiece Pegple’s
Daily added to the impression that the more hardline elements in the party leadership were losing
ground. But David Bandurski of the China Media Project observed that the featured articles
contained contradictory statements and ultimately called for the preservation of the existing political
and economic system, suggesting that no substantive changes are under serious consideration.

\\“\\“\\‘.1-1‘ccd(>mh()usc.()rg



http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-57#1
http://news.hk.msn.com/gcr/article.aspx?cp-documentid=250033902
http://chrdnet.com/2012/05/16/china-human-rights-briefing-may-9-14-2012/
http://chrdnet.com/2012/05/16/china-human-rights-briefing-may-9-14-2012/
http://wqw2010.blogspot.com/2012/05/blog-post_4388.html
http://wqw2010.blogspot.com/2012/05/blog-post_4388.html
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-55#State%20media

e Agence France-Presse 5/16/2012: Communist veterans call for China police czar’s

ouster
e Canyu 5/9/2012 (in Chinese): 16 CCP elderly members urge removal of Zhou

Yongkang and Liu Yunshan
e New York Times 5/16/2012: 16 retired Chinese Communist Party officials call for 2

top leaders to step down
e Financial Times 5/13/2012: Bo ally gives up China security roles

e Asia Times 5/18/2012: Dim prospects for political-legal reform in China
e China Media Project 5/16/2012: Protecting rights, checking power ... but how?
e People’s Daily 5/16/2012: China makes significant progress in political reforms

Z

v Microblog service plans restrictive ‘user contract’

The Beijing-based magazine Cuazjiing reported on May 9 that popular Chinese web portal Sina has
created a “user contract” for its microblogging platform Sina Weibo, which will become effective on
May 28. The contract lists several types of banned information, including material that harms
China’s “territorial integrity” or “spreads rumors, disrupts social order, and destroys societal
stability,” all vague terms that the Chinese government frequently uses to justify online censorship of
a wide range of social, political, and religious content. The contract also bans the common practice
among Chinese netizens of creating subtle puns and hints to avoid keyword-based censorship, and
refers to the creation of a user-based “community committee” to oversee implementation and assess
the factual accuracy of posts. Sina admitted in April that it had failed to fully implement a new real-
name registration policy imposed by the government (see CMB No. 50), raising doubts about
whether the new Weibo contract would be universally enforced or applied only selectively. In recent
weeks, Sina has continued to close down or temporarily suspend the accounts of high-profile
bloggers when they address politically sensitive topics. It has also intervened to disrupt netizen
criticism of the government, blocking searches for “Bezjing Daily” after the capital’s Communist Party
mouthpiece drew heavy ridicule online for its attacks on U.S. ambassador to China Gary Locke.
Among other poorly considered jabs, the paper had demanded that Locke publish his assets, even
though they had already been posted online under U.S. financial disclosure laws—in sharp contrast
to those of Chinese officials (CMB No. 57).

o Caijing 5/9/2012: Sina Weibo introduces ‘user contract’

e Committee to Protect Journalists 5/10/2012: Chinese microblog regulates, suspends

users—again
e China Media Project 5/15/2012: Media potshot on U.S. ambassador backfires

e China Media Project 5/9/2012: The cost and limitations of control
e South China Morning Post5/9/2012: Net police in fresh assault on blogs

\\“\\“\\‘.H‘u‘cd(»mh(msc.org



http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5hkiWXo0ij_4j1oinvN8j5KUfHvYw?docId=CNG.52a5ca780a3437716901ba414fee1472.951
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5hkiWXo0ij_4j1oinvN8j5KUfHvYw?docId=CNG.52a5ca780a3437716901ba414fee1472.951
http://canyu.org/n48532c6.aspx
http://canyu.org/n48532c6.aspx
http://www.nytimes.com/2012/05/17/world/asia/retired-communist-party-members-call-for-2-top-chinese-officials-to-resign.html
http://www.nytimes.com/2012/05/17/world/asia/retired-communist-party-members-call-for-2-top-chinese-officials-to-resign.html
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/929411e8-9ce6-11e1-aa39-00144feabdc0.html#axzz1v7NCvWM4
http://www.atimes.com/atimes/China/NE18Ad01.html
http://cmp.hku.hk/2012/05/16/22943/
http://english.peopledaily.com.cn/90785/7817799.html
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-56#3
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-57#1
http://english.caijing.com.cn/2012-05-09/111842544.html
http://www.cpj.org/blog/2012/05/chinese-microblog-regulates-suspends-users--again.php
http://www.cpj.org/blog/2012/05/chinese-microblog-regulates-suspends-users--again.php
http://cmp.hku.hk/2012/05/15/22960
http://cmp.hku.hk/2012/05/09/22643/
http://www.scmp.com/portal/site/SCMP/menuitem.2af62ecb329d3d7733492d9253a0a0a0/?vgnextoid=4fd359dab1d27310VgnVCM100000360a0a0aRCRD&ss=China&s=News

A\ ¢

v U.S. consulate in Shanghai begins air-quality reporting

On May 14, the U.S. consulate in Shanghai launched a Twitter microblog that provides hourly
monitoring of air quality in the city. Because it uses an index developed by the U.S. Environmental
Protection Agency and tracks smaller air particles than do the local authorities, the consulate’s initial
assessments rated the city’s air quality as “unhealthy,” while the Shanghai Environmental Protection
Bureau rated it as “good.” Twitter is blocked for Chinese users, but many access it via circumvention
tools. Widespread distrust of official air-quality assessments has led netizens in a number of cities to
purchase their own monitoring devices and post the readings online. A long-standing air-quality
report from the U.S. embassy in Beijing has also shown disparities with the monitoring provided by
city authorities, and in February public pressure over the issue led Beijing officials to promise a more
comprehensive monitoring system by the end of 2012 (see CMB No. 45). The Shanghai Daily
reported on May 15 that Shanghai officials would begin releasing their own readings on smaller
particles in June. However, the paper quoted a Shanghai-based environmental professor as saying
that China should not use U.S. standards for air quality, since “the two countries have different
demographic situations and are at different steps of development.” Searches by China Media Bulletin
editors found several sarcastic remarks on the topic by Chinese netizens. One wrote on the Chinese
search engine Baidu’s discussion forum, “The consulate is considered part of the U.S. according to
international norms, so it is too bad that air quality of the United States is not as good as

bl 2

Shanghai’s.

o  Wall Street Journal 5/14/2012: U.S. consulate in Shanghai starts monitoring the air
e Shanghai Daily 5/15/2012: City’s air ‘good’ or ‘unhealthy?’

e Agence France-Presse 5/15/2012: US launches air pollution data in Shanghai

¢

v Video of alleged sex crime spurs xenophobia online

A video recording of a British tourist who had apparently sexually assaulted a Chinese woman near
Tiananmen Square in Beijing sparked public outrage after it was posted on the Chinese video-
sharing website Youku on May 9. The video shows the man standing over the distraught woman,
then being beaten by Chinese bystanders before police arrive. The recording was viewed more than
2.6 million times in less than two days, and prompted xenophobic comments about foreigners in
China as well as criticism of the police. Censors took no obvious action to remove the video or
block the response from netizens, in contrast to past instances of images that threatened to stir
public anger over issues like corruption, police brutality, or social inequality. The incident notably
comes at a time when the government is attempting to promote national unity after a period of high-
level Communist Party infighting (see above). On May 15, the Beijing Public Security Bureau
launched a 100-day campaign urging Chinese citizens to report on foreigners with no legal residency
or employment status in the capital. Netizens broadly welcomed the crackdown. One wrote,
“Leaving aside whether they act violently without any consideration, those (foreigners) who should
leave must leave. Not only in Beijing but in the whole country.” The campaign was ranked as the
fourth-most-searched topic on May 15 on Baidu Beat, a webpage that shows the Chinese search
engine Baidu’s top 10 trending topics.

\\“\\“\\‘.ﬁx‘cd(>mh(msc.()rg



http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-45#Media%20pressure
http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2012/05/14/u-s-consulate-in-shanghai-starts-monitoring-the-air/
http://www.shanghaidaily.com/nsp/Metro/2012/05/15/Citys%2Bair%2Bgood%2Bor%2Bunhealthy/
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5gMsS6GJIPqWHTR4Hs_O90kAb8Ejw?docId=CNG.a43e1c7494a00df0179192c4bf246bb0.7e1

o International Business Times 5/14/2012: Xenophobia among Chinese netizens high
after alleged attempted rape

o Adantic 5/14/2012: What China’s talking about today: British man beaten after
sexually assaulting a Chinese woman

e Agence France-Presse 5/15/2012: Police crack down on illegal foreigners in China
e Baidu Beat 5/15/2012: Top ten search list (May 15)

INNER MONGOLIA

I~ . . . .
g Mongolian dissident taken to ‘tesort,” family under house arrest

Ethnic Mongolian journalist Hada, who had been held in secret detention by the Chinese police
since his release from prison in December 2010 (see CMB No. 35), was reportedly sent to a “luxury
resort” in Ulaanhad Municipality in eastern Inner Mongolia on April 20. As the founder of the
newspaper oice of Southern Mongolia, Hada was jailed for 15 years on charges of “separatism.”
According to his uncle, Haschuluu, who visited him on the day he arrived in Ulaanhad, Hada was in
poor health, suffering from kidney problems and deteriorating vision. The authorities have tried to
pressure him into signing an admission of guilt in exchange for his and his family’s freedom, but he
has refused. The New York—based Southern Mongolian Human Rights Information Center
(SMHRIC) also reported that his wife Xinna, who had been held at a local detention center, was
transferred last month to house arrest in Hohhot with the couple’s son, Uiles. In early April, she was
sentenced to three years in prison with five years of reprieve for allegedly “engaging in illegal
business.” Hada’s uncle said the Chinese authorities had offered Xinna and Uiles jobs, cars, a luxury
home, and a “beautiful girlfriend” for Uiles if they cooperated with the government’s demands. The
pair were said to have rejected the enticements and asserted their determination to sue the
government for arbitrary detention and torture.

e SMHRIC 5/9/2012: Hada held in ‘luxury resort,” Xinna sentenced to 3 year years,
Uiles kept under house arrest

e Reuters 5/10/2012: China moves long-missing Mongolian dissident to ‘luxury resort’

BEYOND CHINA

¢

v Chinese state-owned paper to launch African edition

Britain’s Guardian newspaper reported on May 14 that the Chinese state-run, English-language paper
China Daily plans to publish a weekly edition for Africa. The decision reflects the Chinese
government’s growing interests in the region, particularly its involvement in extractive industries.

\\“\\“\\‘.ﬁx‘cd(>mh(msc.()rg



http://www.ibtimes.com/articles/340953/20120514/china-foreigners-crime-netizens.htm
http://www.ibtimes.com/articles/340953/20120514/china-foreigners-crime-netizens.htm
http://www.theatlantic.com/international/archive/2012/05/what-chinas-talking-about-today-british-man-beaten-after-sexually-assaulting-a-chinese-woman/257150/
http://www.theatlantic.com/international/archive/2012/05/what-chinas-talking-about-today-british-man-beaten-after-sexually-assaulting-a-chinese-woman/257150/
http://www.ndtv.com/article/world/police-crack-down-on-illegal-foreigners-in-china-210998
http://beat.baidu.com/?p=5206%20
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-35
http://www.smhric.org/news_443.htm
http://www.smhric.org/news_443.htm
http://www.reuters.com/article/2012/05/10/us-china-innermongolia-dissident-idUSBRE8490C220120510

The African edition, which will initially aim to sell 10,000 copies a day across the continent, is to be
produced from a Johannesburg bureau, with another office planned for Nairobi, Kenya. China Daily
deputy chief editor Gao Anming insisted that the paper has an independent editorial policy despite
its state ownership. However, in practice it frequently relies on reporting from the official Xinhua
news agency, and its own content clearly toes the Chinese Communist Party line, especially on
sensitive issues like unrest in Tibet. On May 9, the newspaper published a response to an April 15
New York Times op-ed article (see CMB No. 54), which it said had “demonized” China’s rising media
presence in Africa. The Times article warned that China was helping African governments to curb
press freedom in their countries. But the China Daily opinion piece argued that China took a
“pragmatic” approach to media assistance, in which “governments, the media and the people
consider each other partners in development.” Far from denying the threats to press freedom, it said
African governments had good reason to “elevate unity and stability over the freedom of the
oftentimes irresponsible, sensational and inflammatory press.”

® Guardian5/14/2012: China Daily to publish African edition as Beijing strengthens
voice abroad

e China Daily 5/9/2012: An alternative approach for African media
e China Daily 5/16/2012: Conspiracy behind self-immolations

A\ ¥

I~ . . . . o o
v Chinese blogger makes cross-strait comparisons after Taiwan visit

A microblog post on Taiwan written by prominent Chinese blogger and novelist Han Han, who
began his first visit to the country on May 1, was widely circulated by Chinese speakers online. Han
Han was in Taipei for a four-day business and cultural forum organized by the Taipei-based
magazine Global V'iews Monthly. He wrote on May 10 that his encounters with “really nice” Taiwanese
people made him feel a sense of loss, as his parents’ generation in China had “destroyed our
culture,” leaving a society focused on “self-survival and competition.” He wrote that in China, “I
have to constantly worry about whether my words will step on some line somewhere. I assume
people have ulterior motives when they treat me with warmth.” He went on to thank Hong Kong
and Taiwan for “protecting Chinese civilization.” In an interview with the Financial Times published
on April 21, Han Han was asked what kind of country he would like his daughter to grow up in. He
answered, “When you come to China to interview me again, we shouldn’t need to talk about politics,
we shouldn’t need to talk about freedom of expression. Because those things will be a given.
Instead, we’ll just talk about football and food and music—and movies.”

e Financial Times 4/21/2012: Lunch with the FT: Han Han

e Central News Agency 5/4/2012: Popular Chinese blogger makes low-profile visit to
Taiwan

o Tea Leaf Nation 5/11/2012: Translation: Han Han says Hong Kong, Taiwan
‘protecting Chinese civilization’

e Han Han’s blog

\\“\\“\\‘.ﬁx‘cd(>mh(msc.()rg



http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-54#Activist%20warns
http://www.guardian.co.uk/world/2012/may/14/china-daily-newspaper-launches-african-edition
http://www.guardian.co.uk/world/2012/may/14/china-daily-newspaper-launches-african-edition
http://www.chinadaily.com.cn/cndy/2012-05/09/content_15242923.htm
http://www.chinadaily.com.cn/opinion/2012-05/16/content_15302943.htm
http://www.ft.com/cms/s/2/3be0e84e-8896-11e1-a727-00144feab49a.html#axzz1v2u5k136
http://focustaiwan.tw/ShowNews/WebNews_Detail.aspx?Type=aIPL&ID=201205040030
http://focustaiwan.tw/ShowNews/WebNews_Detail.aspx?Type=aIPL&ID=201205040030
http://tealeafnation.com/2012/05/translation-han-han-says-hong-kong-taiwan-protecting-chinese-civilization
http://tealeafnation.com/2012/05/translation-han-han-says-hong-kong-taiwan-protecting-chinese-civilization
http://blog.sina.com.cn/s/blog_4701280b0102e5np.html

NOTABLE ANALYSIS

¢

v Perry Link, Freedom House blog warn against assumptions of regime
stability

On May 10, the Washington Post published an article by prominent China expert Perry Link, who
argued that the U.S. government should move away from the identification of China with the
Communist Party leadership. He said the conflation dated to the early 1970s, when “the regime’s
rulers were indeed the only Chinese whom Americans could reasonably approach.” According to
Link, this understanding is now “obtuse, even dangerous,” because it ignores other voices and
influential actors in Chinese society and wrongly assumes that the current regime will continue
indefinitely. In a May 16 posting on Freedom House’s Freedom at Issue blog, staff editor Tyler
Roylance also warned against assumptions of regime stability. He said that the recent abnormal surge
in the share price of the People’s Daily Online was indicative of China’s broader array of politically
imposed economic distortions. He argued that these distortions, given the regime’s tendency to
suppress problems and resist substantive reforms, could ultimately get out of control and cause a
serious economic or political disruption.

o  Washington Post5/10/2012: America’s outdated view of China
e Freedom at Issue 5/16/2012: The pigs are flying in China

For additional information on human To subscribe or submit items, e-mail:
rights and free expression in China, see: cmb@freedomhouse.org
Freedom in the World 2012 For archives, go to:
Freedom on the Net 2011 http://www.freedomhouse.org/cmb

Freedom of the Press 2011

www.freedomhouse.org



http://www.washingtonpost.com/opinions/the-us-governments-outdated-view-of-china/2012/05/10/gIQAUvgaGU_story_1.html
http://www.freedomhouse.org/blog/pigs-are-flying-china
http://www.freedomhouse.org/report/freedom-world/2012/china-0
http://www.freedomhouse.org/report/freedom-world/2012/china-0
http://www.freedomhouse.org/images/File/FotN/China2011.pdf
http://www.freedomhouse.org/report/freedom-press/2011/china
http://www.freedomhouse.org/report/freedom-press/2011/china
mailto:cmb@freedomhouse.org

